FONDISTES A LA MITJA MARATÓ DE LISBOA

La mitja marató de Lisboa està considerada com una mitja de les més ràpides del mon i la més important de Portugal, reuneix 35.000 atletes entre la mitja i la cursa de 7 kms, fins aquí anaven dos atletes de Fondistes Penedès buscant l’objectiu de fer grans marques:

El Santi Hervás finalitzava amb 1h 24’, sent la seva millor marca de la temporada:

“hoy media maratón de Lisboa, venía con los deberes hechos pero todo se ha torcido. Al no haber cajones de salida y con sus +de 25000 corredores he decidido ir pronto para coger sitio, ya que no hay cajones. Dos horas y media enlatados como sardinas, sin poder calentar nada y con una barrera de seguridad que te va dejando acercarte poco a poco a la salida. Delante de todo corredores “Vips”, vamos que han pagado más para tener zona para calentar y por lo que veíamos pocos que fueran por debajo de 4 el km. A sacar pasta vamos. Arrancamos sin poder calentar absolutamente nada, primer km un caos y aún y así he conseguido hacerlo a 4. A partir de entonces intento acelerar que es bajada, pero hasta el km3 no lo consigo. Y aquí mi error he apretado a muerte para recuperar, dos km a 3:30. He pasado en 37:30 el 10, pero entonces he comenzado a sufrir y a bajar el ritmo que llevaba constante a 3:50. En el 17 rampas en los gemelos y ya he empezado a ir muy lento, 4:17. Al final sufriendo como un c….. 1:24:50. Pura decepción, pero es lo que hay. Ahora toca recuperarse y cuidar mis pies, que llevo ampollas del tamaño de un camión”.

El Celestino López entrava amb 1h 44’, sent la seva 6ena mitja de la temporada:

“Temperatura de 18°. Mes de 30.000 persones entre la mitja i la de 7k.Les dues curses surten del pont Vasco da Gama. No ho organitzen per calaixos, i això provoca una sortida molt lenta els primers 5 k del pont. M’he trobat força bé i em quedo a menys de 2 minuts  de la meva marca. Estic content, em trobo bé i a continuar la preparació cara a la marató”.