Fondistes Penedès som un club esportiu de l’Alt Penedès dedicat exclusivament a l’esport de fons. El nostre propòsit és crear un bon ambient, agrupant a gent amb ganes de córrer i on es valora tant l’esperit competitiu com el participatiu.

L’entitat neix el setembre de 1998 quan un grup d’amics que comparteixen la mateixa passió, decideixen emprendre la iniciativa de muntar un club esportiu de fons. En aquella primera reunió es va decidir, en honor a la nostra comarca, el nostre nom i el nostre color, el verd.

Actualment som prop d’un centenar d’atletes populars principalment de l’Alt Penedès, i també alguns d’altres comarques catalanes. La nostra especialitat és doncs l’esport de fons, el qual se centra en les mitges maratons i les maratons, i en curses més curtes, entre elles les de 10 kms. També, i ja des de fa anys, participem en moltes proves de fons de muntanya i alguns atletes més agosarats s’han atrevit ja amb proves d’ultrafons.

2015-06-25_130619

Durant aquests  anys de vida, hem donat a conèixer el nom de la nostra comarca arreu, tant en la participació com en l’organització de curses. Diumenge rere diumenge participem en curses per tota Catalunya, encara que de tant en tant també ens desplacem a d’altres indrets, tan a nivell d’Espanya com de l’estranger.

Malgrat que aquest esperit competitiu i de superació personal, sempre és present en tots nosaltres, l’essència i els principis del nostre club tenen un marcat caràcter popular; fem esport per cuidar-nos, per passar-nos-ho bé plegats, i per nosaltres és tant important el primer com l’últim.