carreraLa carrera continua es convertirà durant tota la temporada i vida del atleta en el seu entreno principal, ja que li donarà sempre el fons i el poder d’aguantar  entrenos, competicions de llarga distancia, etc. a més acostumaràs al teu cor a esforços continus.
Consisteix en córrer kms i kms, en funció del estat de forma del atleta, sempre a un ritme molt similar durant tot el entreno i la quantitat de kms depenen l’entrenament o objectiu que sigui.
En un entrenament setmanal de 5 dies, 3 d’ells han de ser de Carrera Continua, per exemple.
Hi ha varis tipus de Carrera Continua:
C.C.LENTA: És tracta de córrer els quilòmetres al 70%-75% del teu màxim, ha de ser el 75% del entreno setmanal o de 2 dies mínim, ens donarà la gran base per qualsevol repte.
Per tothom igual, atletes que ja duen molt entrenant, els que s’inicien i els que surten de una lesió etc, sempre utilitzar aquest entreno durant 1 o 2 mesos. Quan s’inicia una temporada, tots els dies que sortiu a entrenar, o quan es surt de una lesió, si t’inicies utilitza aquest entreno entre 6 o 12 meses.
C.C MITJA: És tracta de córrer els quilòmetres al 80% del teu màxim, aquest entreno normalment s’utilitza a principi de temporada quan ja es porta un mes entrenant, o a mesura que veus que comences a agafar la forma, quan es fa ha de ser 2 kms menys que la lenta, i entre 1 dia o 2 a la setmana.
 
C.C RAPIDA: És tracta de córrer els quilòmetres al 90 o 95 % del teu màxim, aquest entreno al igual que la mitja s’utilitza al principi de temporada quan portes 1 mes i mig d’entreno i no ha d’ésser més de 1 dia a la setmana, i els kms a córrer han de ser 4 menys que fas en la lenta.
C.C FRACCIONADA : Es córrer distancies llargues en les tres carreres continues , amb intervals de 1km o temps .
Aquest entreno es comença a fer quan porta el atleta uns 2 meses de base o rodar i es per començar a agafar la qualitat, ja que ens ensenya a córrer de més lent a més ràpid, que ens anirà molt be per la competició, de qualsevol tipus.
C.C. PROGRESSIVA: És corre de menys a més ràpid. Exemple 8 kms en progressiu: Començats a 5’ i baixant el temps del km. Fins acabar a 4’ 20 el últim.
Aquest entreno es comença a fer quan porta el atleta uns 2 meses de base o rodar i és per començar a agafar la qualitat, ja que ens ensenya a córrer de més lent a més ràpid que  anirà molt be per la competició de qualsevol tipus.
Qualsevol d’aquests dos ultimes C. C, Fraccionada o Progressiva es aconsellable 1 dia a la setmana, a partir del segon mes d’entreno i durant tota la temporada, però has d’escollir entre una o l’altre.
C.C.SUAU o RODAR: s’utilitza els dies abans o després de una competició o de un entreno molt dur, has de corre al 65% del teu màxim, o per regenerar.
A TENIR MOLT EN COMPTE:
  • No forçar més del just, serà el èxit del teu entreno diari.
  • No augmentar més d’un 5% dels kms que heu entrenat de la setmana anterior.
  • És recomanable saber com esteu físicament per saber el ritme que has de portar, per això fés algun tipus de test, cursa curta, entreno a tope, no més de 12 minuts o 4 kms, a partir d’aquí podràs treure les teves conclusions.
  • Sempre que puguis posar-te en mans de un entrenador.
 

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment

 

You must be logged in to post a comment.