·         Si corres a una cursa de una gran ciutat, gaudeix de la sensació de córrer per llocs habitualment presos pel tràfic.
·         No malgastis les teves energies picant-te amb tots el atletes, l’estàs malgastant i desprès pot fer-te falta.
·         En cursa sigues humil. No intentis seguir la estela d’aquell corredor mes gras que tu o de aquell amb l’edat més avançada. No trenquis el teu ritme, si estàs en millor forma que ells ja els agafaràs.
·         No comencis massa fort en una cursa, deixa marge per millorar en la segona part de recorregut i terminaràs amb la moral més alta al veure com avances o altres corredors menys prudents que tu.
·         No facis trampes en cursa. Si retalles o no segueix els reglament de les curses, que per això hi som, t’estaràs enganyant amb tu mateix i al mateix temps rient d’atletes que s’han esforçat més que tu o que han seguit el reglament d’ella.
·         No molestis a altres corredors a la sortida, ficat en el lloc que et correspon i en funció de la teva marca personal.
·         Als avituallaments pensa en tots els atletes i siguis solidari, pensa que no corres tu sol.
·         Al arribar a meta beu molt de líquid, menja fruita i estira molt.
·         Posat roba seca només terminar la proba, per prevenir un refredat.
·         Recuperat  desprès de una competició descansant, però el més recomanable es caminar una mitja hora a un ritme ràpid, desprès de una bona migdiada de mitja hora, te l’has guanyat.
·         Si el resultat de tu carrera no ha sigut el esperat no comencis a entrenar amb la màxima exigència al dia següent, Has de ser reflexiu, analitza i prepara amb molta tranquil·litat el teu següent repte o il·lusió.
·         Si has fet un marató has de tenir molt en compte que el teu cos es sotmès a un fort impacte per el qual no és recomanable córrer més de dos al any, estàs exposant el teu cos a patiments no necessaris, i la teva vida d’atleta se’n va retallant.
·         Córrer a la primera hora del dia, a l’alba, és el moment més fresc del dia, tot i que pot ser el moment més humit o més fred, al estiu és el més moment per entrenar més recomanable ja que el capvespre, ja que surt tota la calor del asfalt.
·         Córrer és un plaer. Proporciona tantes satisfaccions i benestar que quan no pots practicar-lo et fas insuportable i insatisfet. I és que no hi ha res que proporcioni  tants “chutes” d’adrenalina i d’endorfines a la vegada que et posa en forma i millora la teva salut.
·         Córrer et permès mantenir el teu pes ideal, poden menjar de tot sense passar gana. Amb lo qual no tant sol millores la teva salut sinó que a més et proporciona un gran benestar físic i psíquic.

 

 

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment

 

You must be logged in to post a comment.