2013-05-09_234901
·         Porta roba còmoda per entrenar i competir.
·         En les bambes busca un bon amortiment, has de tenir molt en compte el teu pes, la teva trepitjada, els quilometres que faràs i pel terreny que entrenaràs.
·         Quan vagis a comprar unes bambes ves a una botiga especialitzada que et puguin assessorar bé, no és aconsellable unes bambes lleugeres de competició per entrenar.
·         Unes bambes tenen una durada aproximada de uns 800 kms, quan vegis que portes més o menys aquest quilometratge es la hora de canviar-les, és recomanable tenir dues pares de bambes per anar alternant.
·         Quan et compris unes bambes mira que no siguin un numero més del teu peu, ja que quan correm i portem molts kms, el peu s’infla.
·         Si tens problemes de peus no dubtis d’anar a un podòleg.
·         Utilitza roba reflectant sobre tot a la nit o als moments amb menys llum de dia, quan entrenis.
·         Si surts plovent porta un bon impermeable.
·         Els gps s’han convertit en una gran eina d’entrenament, et donaran la llibertat d’on vols córrer i a com vas el qm, a més de molta més informació.
·         El pulsòmetre t’ajudarà molt a entrenar i et dirá com estàs físicament.
·         Competir molt crema i pot crear lesions no desitjades, ves en compte.
·         El més aconsellable son dues competicions al mes.
·         Abans de una competició objectiu important pel atleta, baixa el entreno, i fes-lo molt suau, per arribar descansat al dia clau, la feina ja está feta d’abans.
·         Evita el estrés abans de una competició, arriba amb temps i fes el que toca sense deixar-te res del que fas habitualment.
·         El dia de una competició no experimentis res del que fas habitualment, alimentació, beguda i altres.
·         Utilitza el dia de la competició vaselina en les zones amb més fregaments, als mugrons del pit posat esparadrap o vaselina, si pateixes d’aquesta zona.
·         Es important hidratar-se bé abans i durant una competició, a la competició fes-lo amb petits glups, i si no pots fer-lo corrent para un moment i beu, et serà més fàcil recuperar el temps perdut, que no passar-lo mal per falta d’hidratació .
·         Si el dia que fas una competició no surten bé les coses no abandonis a primeres de canvi, camina i si no et recuperes ales hores abandona. Ja tindràs temps d’analitzar. No t’enfonsis si no has pogut acabar-la. A la vida hi ha coses més importants que una simple cursa.
·         En competició corre sempre al teu ritme.

 

 

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment

 

You must be logged in to post a comment.